Szkoły średnie
Jak poprzez treści (między)kulturowe pobudzać zainteresowanie i zaangażowanie nastolatków na lekcji języka niemieckiego
Jak poprzez treści (między)kulturowe pobudzać zainteresowanie i zaangażowanie nastolatków na lekcji języka niemieckiego

streszczenie sesji

Skuteczne porozumiewanie się to główny cel każdej lekcji języka obcego. Czasem jednak wewnętrzna potrzeba uczniów do komunikowania się w języku niemieckim, czy to ustnie, czy pisemnie, może być ograniczona – tracą zapał, demotywują się, a czasem brakuje im impulsu, który wzbudziłby ciekawość i zachęcił do działania. W takiej sytuacji właściwie dobrane i odpowiednio wykorzystane w klasie tematy (między)kulturowe mogą temu zaradzić.

W ramach szkolenia znajdziemy m.in. odpowiedzi na pytania:

  • jak treści (między)kulturowe mogą pobudzić ciekawość nastoletnich uczniów i zachęcić ich do aktywności na lekcji języka niemieckiego,
  • jak poprzez naukę języka niemieckiego rozwijać wrażliwość międzykulturową uczniów,
  • jak wykorzystać wprost lub zaadaptować materiały z kursu Ein tolles Team dla równoczesnego rozwijania kompetencji językowej i międzykulturowej uczniów.
Wroć na górę