18.00 – 18.35
PROF. UAM DR HAB. MACIEJ MACKIEWICZ

INTERNATIONALER JUGENDTREFF
Jak poprzez treści (między)kulturowe pobudzać zainteresowanie i zaangażowanie nastolatków na lekcji języka niemieckiego
Skuteczne porozumiewanie się to główny cel każdej lekcji języka obcego. Czasem jednak wewnętrzna potrzeba uczniów do komunikowania się w języku niemieckim, czy to ustnie, czy pisemnie, może być ograniczona – tracą zapał, demotywują się, a czasem brakuje im impulsu, który wzbudziłby ciekawość i zachęcił do działania. W takiej sytuacji właściwie dobrane i odpowiednio wykorzystane w klasie tematy (między)kulturowe mogą temu zaradzić.
W ramach szkolenia znajdziemy m.in. odpowiedzi na pytania:
- jak treści (między)kulturowe mogą pobudzić ciekawość nastoletnich uczniów i zachęcić ich do aktywności na lekcji języka niemieckiego,
- jak poprzez naukę języka niemieckiego rozwijać wrażliwość międzykulturową uczniów,
- jak wykorzystać wprost lub zaadaptować materiały z kursu Ein tolles Team dla równoczesnego rozwijania kompetencji językowej i międzykulturowej uczniów.
18.35 – 18.40
ADAM DOMINIAK

EIN TOLLES TEAM
Jak zadbać o potrzeby nowego pokolenia uczniów i nauczycieli
Podczas prezentacji opowiem o kluczowych zaletach nowej pięciotomowej serii Ein tolles Team:
- łagodnej progresji materiału leksykalno-gramatycznego,
- naturalnie wprowadzanej w kontekście sytuacyjnym gramatyce,
- różnorodnych typach tekstów i ćwiczeń.
18.40 – 19.30
KATARZYNA SROKA

„Ordnung muss sein” w życiu nastolatka?
Jak przygotować ciekawe, angażujące i wartościowe zajęcia językowe z kursem Ein tolles Team 3
Czy pracując z nastolatkami, możemy poprawić ich ogólne nastawienie do nauki niemieckiego? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jak wzmocnić wiarę uczniów we własne możliwości językowe i przekonać ich, że najlepsze postępy osiąga się małymi krokami, stopniowo przyswajając i utrwalając słówka, zwroty i struktury gramatyczne?
Na te pytania odpowiem podczas mojej sesji, a wszystkie pomysły i propozycje oparte będą na materiałach z podręcznika Ein tolles Team 3.
Podczas tej „lekcji pokazowej” dowiesz się, jak optymalnie wykorzystać:
- różnorodne i sprawdzone ćwiczenia leksykalno-gramatyczne motywujące uczniów do komunikowania się w języku niemieckim,
- inspirujące teksty i materiały audiowizualne, dostosowane do wieku uczniów i poruszające tematykę bliską młodzieży,
- angażujące treści kulturowe zachęcające do refleksji na temat podobieństw i różnic w realiach życia codziennego nastolatków z Polski i Niemiec.